Brand Agency Punda. – Kasvua yhdessä.

Kasvetaan
yhdessä.

Huippuosaaminen
tavoitteidenne tukena.

Pundan asiakkaat edustavat erikokoisia ja laajasti eri toimialueilla toimivia yrityksiä. Yhteistä heille on halu hyödyntää brandijohtamista osana liiketoimtaansa. Seuraavassa erilaisia esimerkkejä asiakkaidemme kanssa kohtaamista haasteista ja tekemästämme yhteistyöstä.

Kansainvälisen toimialajohtajan
kumppanina liki 20 vuotta

Pundan yhteistyö yli 40 maassa toimivan, toimialansa globaalin teknologiajohtajan kanssa on jatkunut yhtäjaksoisesti aina viime vuosituhannen lopusta. Kokonaisvaltainen ja monikanavainen brandijohtaminen on pitänyt sisällään niin brandi-ilmeen hallintaa, myynnin työkalujen suunnittelua kuin digitaalisten palvelukanavien tuotantoa.

”Pundan kädenjälki allekirjoittaa yrityksemme ulkoisen identiteetin. Se vastaa niitä tavoitteita, joita haluamme asiakkaillemme korostaa. Yhdessä olemme kertoneet markkinoille yritystarinaa, joka on pitänyt meidän edelläkävijän roolissa vuodesta toiseen. Ympäri maailman toimivat myyjämme ovat erittäin tyytyväisiä siihen tukeen, mitä he ovat markkinoinnilta työnsä tueksi saaneet,” asiakasyrityksen toimitusjohtaja toteaa.

Pitkän yhteistyön takana on luonteva ja yhteisiin tavoitteisiin rakentuva vuorovaikutus sekä tehokas arjen hallinta. ”Pundan kanssa asiat varmasti tulevat tehdyksi.”

Konsepteja maailmanmarkkinoille

Pundan asiakas suunnittelee uusiutuvaan energiatuotantoon liittyviä kaupallisia konsepteja globaaleille markkinoille. Yrityksen vahvuutena on teollinen huippuosaaminen ja tätä kautta globaalin tuotantoketjun optimointiin liittyvien kilpailuetujen ketjuttaminen. Punda toimii yrityksen kumppanina markkinointikonseptien muotoilun osalta.

”Ideoiden saattaminen konkreettiseen ja uskottavaan muotoon vaatii kokemusta. Olemme saaneet Pundalta laadukasta kumppanuutta globaalin toimintaympäristömme tarpeisiin. Yhteistyö muovautuu joustavasti kulloistenkin tarpeiden mukaan. Olemme toteuttaneet yhdessä niin kiinteistön kehitys- kuin energiahankkeita. Lanseeranneet teollisia tuotteita ja hoitaneet mediasuhteita menestyksekkäästi,” Pundan asiakasyrityksen toimitusjohtaja kertoo.

”Saisiko olla kokonainen konsepti
avaimet käteen -periaatteella”

”Meillä on ajatus uudesta ravintola-ideasta.” Näin alkoi keskustelu useita eri konsepteja hallinnoivan Pundan asiakkaan kanssa. Yhteistyön lopputuloksena syntyi uudenlainen ravintolakonsepti, joka yhdisti vuorokauden eri aikoina eri tarpeisiin muovautuvan palvelukokonaisuuden lisäksi ravintolapisteen ulkopuolelle myyntiin brändätyt tuoteet. Yhteistyössä Punda vastasi koko visuaalisen konseptin suunnittelusta aina nimestä tuotepakkauksiin ja henkilöstön palveluohjeistukseen.

”Yhteistyö oli äärettömän jouhevaa ja ammattitaitoista. Kaikki yksityiskohdat olivat kaupalliseen ympäristöön suunniteltuja ja huolella viimeisteltyjä. Pundan kyky tuottaa tavanomaisesta poikkeavia ideoita teki myös vaikutuksen,” kertoo projektista vastannut liiketoimintajohtaja.

Tukena fuusion tiimellyksessä

Kahden saman kokoisen organisaation yhteen saattamisessa on aina iso riski. Erityisesti, jos kaksi keskikokoista toimijaa yhdistyvät yhdessä yössä markkinajohtajaksi, jonka tehtävänä aina on kehittää markkinoita kilpailijoiden seuraamisen sijaan. Onnistumisen kriittisiksi tekijöiksi nousevat kysymykset; miten lanseerata uusi visio ja yhteinen toimintakulttuuri mahdollisimman nopeasti, miten hyödyntää muutos markkinoilla asiakasmielenkiinnon ja luottamuksen maksimoimiseksi? Tämä vaatii ennakoivaa valmistelua ja vahvaa sitoutumista muutosviestinnän pitkäjänteiseksi toteuttamiseksi.

Pundan finanssialalla toimivan asiakkaan halu satsata koko henkilöstön strategiaymmärryksen vahvistamiseen tuotti muutostilanteessa hyviä tuloksia. ”Punda toi meille valmiin prosessin ja työvälineet henkilöstön strategiajalkauttamisen tueksi. He kuuntelivat ja rakensivat meidän tavoitteisiimme pohjautuvan sisältökokonaisuuden, joka toteutettiin läpi henkilöstön. Esimiestyön, perehdyttämismateriaalin ja henkilökohtaisten soveltamistehtävien kokonaisuus teki kaikille selväksi, kuinka jokaisella on tärkeä rooli strategian toteuttamisessa,” asiakasyrityksen toimitusjohtaja tiivistää. Yhteistyön tuloksena yrityksen markkina-asema säilyi ja usko organisaation osaamisen voimaan vahvistui.

Kokonaisvastuu brandin rakentamisen
monikanavaisesta arjesta

Kasvavan teollisuusyhtiön palvelumuotoilu, siinä missä näkyvyyskin vaativat jatkuvaa huomioita. Ne molemmat luovat yrityksen identiteettiä niin asiakkaille kuin henkilöstölle. Yhteisen ja kaikkialla toistuvan asiakaslupauksen avulla yrityksen toiminnot alkavat hengittää samaan suuntaan. Ymmärrettävyys kasvaa ja tuloksellinen tekeminen luo voittamisen kulttuuria.

Suomalainen teollisuuden palveluyhtiö ulkoisti koko markkinointiviestintänsä Pundalle vuonna 2012. Työ aloitettiin ilmeen uudistamisesta kaikissa kanavissa. Tämän jälkeen Pundan vastuulla on ollut yhtiön monikanavaisesta viestinnästä huolehtiminen – mediasuhteet, asiakastiedotus, sisäisten kanavien kehittäminen, sosiaalinen media ja verkkoviestintä.

Uusiutuvuutta kasvuvauhdissa

Kun yrityksen liikevaihto viisinkertaistuu viidessä vuodessa, niin sisäinen muutos vaatii yhtälailla huomiota kuin myynnin ja markkinoinninkin tuki. Yhteistyö Pundan palvelusektorilla toimivan asiakkaan kanssa alkoi vuonna 2011, jolloin yritys työllisti noin 800 henkeä 30 toimipisteessä. Vuonna 2016 sen palveluksessa on 3200 henkeä lähes 100 toimipisteessä.

Yhteistyö on pitänyt sisällään laaja-alaisesti yritysilmeen perusrakenteita siinä missä tapahtumatuotantoa ja myynnin tukimateriaalia. Punda on myös toteuttanut yrityksen asiakas- ja henkilöstökyselyitä, joiden avulla ollaan pystytty mittaamaan toiminnan laadun kehitystä nopeassa kasvuvauhdissa.

Kumppanuus Pundan kanssa
on sitoutunutta yhteistyötä
yrityksen liiketoiminnan kasvun eteen.

LinkedIn

Lähde muutosjohtajan matkaan!

Riikka Hackselius-Fonsénin uusi kirja Muutosjohtajan matkassa on julkaistu! Tilaa omasi heti!

Lue viimeisin päivityksemme »